מכונית חשמלית ? רק בסוויצ'אפ !  פורטל המכוניות החשמליות המוביל בישראל, המאפשר להתעדכן בכל החדשות מעולם הרכב החשמלי, להשוות מחירים של מכוניות חשמליות ולהזמין נסיעת מבחן במכונית החשמלית.

 
 
רנו פלואנס חשמלית

17.01.2012

רנו פלואנס חשמלית

הכל על רנו פלואנס חשמלית

כפי שכולנו כבר יודעים, הרכב החשמלי הוא מציאות, המציאות הזו אמנם עוד בהתחלה, אך מהר מאוד לא נוכל להמשיך ולהיות סקפטים, אם כי זו נטיה חזקה מאוד אצלנו בארץ, וקשה לנו לפרגן למיזמים שמחדשים לנו מחוץ לבועה שאנו חיים בה. את הצעד הראשון במהפכה עשתה חברת רנו בדמותה של רנו פלואנס החשמלית. והכבוד הזה ראוי לה, ואני לא מנסה למכור כאן את רנו או כל רעיון אחר, לעומת הרבה מאמרים שאתם קוראים לבטח תהיו סקפטים גם לגבי המאמר הזה ואם תהיו, אז תדעו שאתם טועים כי אני הולך לרשום מאמר אוביקטיבי! ללא כל אינטרס כלכלי או איך שלא תקראו לזה...

רנו פלואנס חשמלית בישראל

רנו עשתה את הצעד הראשון לקראת עולם הרכב החשמלי, לא רכב היברידי, אלא רכב חשמלי שעובד 100 אחוז על חשמל. כמובן כבר היום הרבה יצריות הלכו בעקבות הזרם , החלו לייצר מכוניות חשמליות ומעורבות ( היברידי ) והיום ישנם כבר המון דגמים של מכוניות חשמליות שכבר נוסעות על כבישי העולם.  רנו פלואנס נמכרת במספר מדינות כגון:  בריטניה, דנמרק, פורטוגל, עמק הסיליקון, צרפת, יפן וכמובן ישראל. ישראל היא אחת המדינות החלוצות בפרויקט הרכב החשמלי וזאת בזכות בטר-פלייס שהינה חברה לפיתוח תשתיות לרכבים חשמליים ברחבי העולם. בטר פלייס יצרו שיתוף פעולה עם חברת רנו והביאו לעולם, לפי כולם את רנו פלואנס חשמלית. 

הפלואנס החשמלית שכבר ניתן לראות על כבישי ישראל, מתאימה ככפפה לרוב שוק צרכני המכוניות בישראל. הרכב נוסע כ160 ק"מ בין טעינה לטעינה, בנהיגה ממוצעת. רובנו לא נוסעים יותר מזה ביום, ורוב היום האוטו יושב בחניונים, שבהם מותקנות עמדות טעינה, אם לא, בטר-פלייס מתחייבת להתקין עבורך. התקנת התשתיות חייבות להיות מלוות עם אישורים מלאים מבעל החניון או עיריה או ועד הבית וכדומה. לא מומלץ לקנות את הרנו פלואנס החשמלית כל עוד אין בידכם הסכם חתום לבניית התשתית במקום הרצוי. משך זמן הטעינה עומד היום על כ6-8 שעות. מה שאומר שעלינו להטעין במשך הלילה, או בחניון של מקום עבודתנו. כמובן שכמו רובנו, אנחנו רוצים לטייל, ולא נוכל לעשות הפסקה של 6-8 שעות לטעינת הרכב. הפיתרון למצב זה הוא החלפת הסוללה בעמדות ההחלפה של בטר-פלייס. עמודת החלפה אלו נמצאות במוקדים ספציפים על מנת לכסות נסיעה בכל הארץ, וההחלפה פשוטה ומהירה מאוד (פחות מ5 דקות).  הפלואנס החשמלית נראת בדיוק כמו הרנו המוכרת לכולנו, עם שינויים מינמאליים בחויצוניות. אך כשנכנסים פנימה מתחיל החלק המעניין. לרכב יש צג אלקטרוני, העובד על מערכת הפעלה הנקראת אוסקר, שאליה מובנה סים סלולארי המחבר אותנו לאינטרנט בכל רגע נתון, ומאפשר לנו ליהנות מכל הבידור האינטרנטי כולל אפליקציות, בדומה לסמארט-פון אנחנו מקבלים מסארט-קר. אפליקציות שימושיות לרכב הם מדריכי הגיפיאס הציגות לך היכן נמצאות עמדות טעינה, תחנות החלפה, מוסכים מורשים, מסעדות, בתי קפה ועוד.. מערכת גם מראה לך את המסלול שלך ליעדך וכמה סוללה תישאר לך שתגיע לשם, היא מחשבת את התוצאה לפי אופי הנהיגה שלך! לומדת את הנהיגה שלך ולפי כך מחשבת את התוצאה. הרנו פלואנס החשמלית תראה לך בכל רגע בנסיעה כמה קילו-וואט תצרוך באותו הרגע וגם תראה לך כמה קילו-וואט הרכב נתעטן בחזרה כאשר אתה במצב של ירידה או לוחץ על הברקס ( ברגע שלחצתי על הגז הקילוטים התחילו לתפס למעלה וכשאני בירידה ולא לוחץ על הגז כמובן זה מראה לי שאני במינוס קילו-וואטים שזה אומר בעצם שהסוללה נטענת ).  מי שאמר ולמי שהקשיב למי שאמר שבפקקים תמצאו את עצמכם תקועים עם הרנו פלואנס החשמלית כי נגמר לכם הסוללה, אז נפלה בידכם טעות. רנו חשבו על הכל, ופיתחו את מערכת הזרם כך שבמידה ואתם בפקק, הרכב החשמלי צורך כמות אפסית של חשמל, ואתם יכולים להיות שעות על גבי שעות בפקקים ועוד עם מזגן! (כשנהגתי ברכב והגעתי לפקק, הייתי עם מזגן דולק על רמה 3 , היה לי נעים מאוד ברכב וזה לא דיגדג לסוללה אפילו לא באחוז אחד למרות שהייתי כמעט שעה בפקק).  הפלואנס החשמלית שקטה מאוד, בכלל רכבים חשמליים לא עושים רעש כלל, כך שהנהיגה שקטה ונעימה, אך זה מסוכן מאוד להולכי הרגל, הם לא שומעים את הרכב החשמלי מגיע. יש אפשרות להוסיף רעש דמה לרכב למי שמעונין אך זהו לא חוק, לפחות לא כרגע.

מחירי הרנו החשמלית ועלויות הנסיעה והתפעול

מחיריה של רנו פלונאס חשמלית עומדים היום על 123,000 ש"ח בישראל ובבריטניה ומדינות אחרות באירופה עומד על 98,000 ש"ח (מטעמי הקלות במס) ומחירי חבילות ההטענה עומדות על 0.6 ש"ח לק"מ בחבילה הקטנה ביותר, שהיא 20,000 ק"מ בשנה. השירות כולל החלפת סוללה , טעינה בעמדות הטעינה, התקנת עמדת טעינה ביתית ושירותי דרך ( שירותי דרך 24 שעות 7 ימים בשבוע, היישר מהאוסקר , מערכת ההפעלה החכמה של הרכב). בטר-פלייס מתכוונת להכניס למסגרת החבילה שירות תיקונים לרכב במחיר זעום על מנת להגדיל את הביקוש. קח שנקבל מחיר של 0.8 ש"ח לקילומטר ברנו הפלואנס חשמלית שלנו וזה כולל הכל , מלבד ביטוח רכב שביטוח רכב חשמלי זול משמעותית מביטוח לרכב בנזין ( 20 אחוז זול יותר! ). מי שיש לו רכב ויודע מה הוצאות הדלק שלו והוצאות התיקונים שלו והביטוח יודע שמדובר בעסקה טובה. בטר-פלייס מתחייבים בנוסף שמחיר החבילה לא ישתנה גם במידת העלאת המחירים שמתכננת חברת חשמל. לעומת הדלק שכידוע לכולנו ממשיך לטפס.  לגבי מכירת מכוניות חשמליות יד שניה,  עוד לא יודעים בוודאות אך יש  ציפיה שמכירי הרכב יהיו זהים למחירוני הרכב הרגיל, אם כי ישנה אפשרות למחור רכב ללא סוללה או עם סוללה, בעל רכב לא יצטרך יותר מסוללה אחת ואם ירצה לקנות רכב אחר ולהעביר את הסוללה שלו זה יהיה אפשרי ובדוגמת בטר-פלייס שהסוללה לא בבעלותך, תוכל לרכוש רכב יד שניה ללא הסוללה.

המחירים חשובים לנו מאוד אך לא כמו הבטיחות שלנו, ממבחני ריסוק שעברה המכונית החשמלית רנו פלואנס , עמדה במבחן עם ציון נמוך ( הפלואנס החשמלית קיבלה 4 כוכבים ). מה שמעמיד אותה בנקודת חולשה בתאונות.  רנו מספרת שתבצע שינויים לטובה כבר מהייצור הבא.

הייתי ממשיך לפרט לכם את כל הפרטים הטכניים אבל אותם ניתן למצוא בכל אתר ברשת רק תחפשו בגוגל, מטרת המאמר הזה היא לתת לכם מידע אמיתי ללא כל אינטרס, וזה נבע מתוך נהיגה מתמשכת ברכב, וחקירה מעמיקה בכל תחום הרכב החשמלי ( בעיקר על רנו פלואנס חשמלית ). יכול להיות שלמדתם משהו מהמאמר, אבל "תכל'ס", לכו תעשו סיבוב על הפלואנס החשמלית  כי מנסיון לומדים הכי טוב. 

"פורד פוקוס חשמלית מגיעה לישראל."
"סיבות להוזלת ביטוח הרכב עבור המכונית החשמלית"

בחר בחברה:


  • אאודי
  • אופל
  • אינפיניטי
  • ב.מ.וו
  • הונדה
  • טויוטה
  • טסלה
  • לקסוס
  • מזדה
  • מיצובישי
  • מרצדס
  • ניסאן
  • פורד
  • פיג'ו
  • רנו
  • שברולט